همیشه پر از مهربانی بمان
همیشه پر از مهربانی بمان

همیشه پر از مهربانی بمان

منتخب اشعار

کاظم‌ بهمنی


تو همانی که دلم لک زده لبخندش را
او که هرگز نتوان یافت همانندش را

منم آن شاعر دلخون که فقط خرج تو کرد
غزل و عاطفه و روح هنرمندش را

از رقیبان کمین کرده عقب می‌ماند
هر که تبلیغ کند خوبی ِ دلبندش را!

مثل آن خواب بعید است ببیند دیگر
هر که تعریف کند خواب خوشایندش را

مادرم بعد تو هی حال مرا می‌پرسد
مادرم تاب ندارد غم فرزندش را

عشق با اینکه مرا تجزیه کرده است به تو
به تو اصرار نکرده است فرآیندش را

قلب ِ من موقع اهدا به تو ایراد نداشت
مشکل از توست اگر پس زده پیوندش را

حفظ کن این غزلم را که به زودی شاید
بفرستند رفیقان به تو این بندش را :

«منم آن شیخ سیه روز که در آخر عمر
لای موهای تو گم کرد خداوندش را
کاظم بهمنی

بهجت دهلوی


خوش آنکه در صفِ خوبان نشسته باشی و من

نظر کنم به "تُ" ،نازم به انتخاب خودم...


هوشنگ_ابتهاج


هوای روی تو دارم نمی گذارندم 

مگر به کوی تو این ابرها ببارندم


مرا که مست توام این خمار خواهد کشت 

نگاه کن که به دست که می سپارندم 


مگر در این شب دیر انتظار عاشق کش

به وعده های وصال تو زنده دارندم 


غم نمی خورد ایام و جای رنجش نیست 

هزار شکر که بی غم نمی گذارندم 


سری به سینه فرو برده ام مگر روزی

چو گنج گم شده زین کنج غم برآرندم 


چه باک اگر به دل بی غمان نبردم راه 

غم شکسته دلانم که می گسارندم 


من آن ستاره ی شب زنده دار امیدم 

که عاشقان تو تا روز می شمارندم 


چه جای خواب که هر شب محصلان فراق 

خیال روی تو بر دیده می گمارندم 


هنوز دست نشسته ست غم ز خون دلم 

چه نقش های که ازین دست می نگارندم 


کدام مست، می از خون سایه خواهد کرد 

که همچو خوشه ی انگور می فشارندم


#هوشنگ_ابتهاج 


سـروش_کلهر


هرشـب 

می‌بوسـمت 

و می‌ڪَذارمت ڪنارِ خاطـرات

و این زندڪَی مـن است بى‌تـو 

روی ریتمی از 

تڪرار و تڪرار...


#سـروش_کلهر❣


ژیلا_معصومی


طعم هوس را

در آغوشت خواهم چشید  ..

وقتی صداے نفس‌زدن‌هایت در ڪَوشم

و داغی اندامت

در پیچ و تاب اندامم ڪَره میخورد ..




#ژیلا_معصومی